ماشین سه
خودرو های بازار
موتور سیکلت
اخبار و تازه ها
شرایط فروش و پیش فروش خودرواخبار بازار خودرواخبار جهانی خودرواخبار موتورسیکلتتست خودروبررسی خودروآگهی
قیمت خودرو
قیمت خودروهای داخلیقیمت خودروهای وارداتیقیمت موتور سیکلت
مقایسه خودرو
ویدئو
نمایندگی خودرو
آگهی یاب
ماشین سه
سایت ماشین سه در شهریور ماه سال 1395 پا به عرصه نهاده است. پروانه تاسیس واحد نشر دیجیتال : 1724112 کد شامد : 1-4-65-704068-1-1
طراحی سایت و بهینه سازی :ایده پویاایده پویا
لینک های مفید
  • واژگان فنی
  • نکات آموزشی
  • آگهی یاب
  • قیمت روز خودرو
  • اخبار خودرو
  • قوانین و مقررات
  • بهترین انتخاب
  • پادکست های بررسی خودرو
  • تماس با ما
شبکه های اجتماعی
  • youtube
  • آپارات
  • facebook
  • تلگرام
  • Instagram
  • Twiter
جایزه

برنده جشواره وب و موبایل
به انتخاب مردم

©کلیه حقوق این وب سایت متعلق به ماشین سه می باشد.
مالیات و عوارض خودرو در سال ۹۹ مشخص شد | ماشین3

مالیات و عوارض خودرو در سال ۹۹ مشخص شد

  1. صفحه اصلی
  2. /اخبار خودرو
  3. /اخبار بازار خودرو
۱۰۳۳
۱۷ آبان ۱۴۰۴
مالیات و عوارض خودرو در سال ۹۹ مشخص شد

مالیات و عوارض خودرو در سال ۹۹ مشخص شد

 عوارض خودرو در سال ۹۹ مشخص شد

 

افشین کریمی رئیس عوارض خودرو شهرداری تهران درباره میزان عوارض خودرو در سال 99 گفت: میزان عوارض سالیانه خودرو‌ها طبق تبصره 6 ماده 42 قانون مالیات برارزش افزوده تعیین می‌شود.
رئیس عوارض خودرو شهرداری تهران افزود: قیمت خودرو از سوی سازمان امور مالیاتی تعیین و جهت اجرا به شهرداری ابلاغ می‌شود.

کریمی در تشریح ضریب محاسبه عوارض خودرو در سال 99 گفت: ضریب عوارض خودرو در سال آینده برای خودرو داخلی 1/5 در 1000 قیمت خودرو از درب کارخانه، و برای خودرو‌های خارجی 1/5 در 1000 مجموع ارزش گمرکی خودرو محاسبه و اخذ می‌شود.

او تاکید کرد: ضرایب اخذ عوارض به مانند سال گذشته ثابت است، اما تغییرات در قیمت خودرو‌ها باعث افزایش نرخ عوارض خودرو در سال آینده می‌شود.

 

به گزارش ماشین3 به نقل از فارس، امیدعلی پارسا رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور در نامه ای، نحوه و میزان مالیات انواع خودروهای تولید داخل و وارداتی را برای اجرا ابلاغ کرد.

در این نامه آمده است: در اجرای مواد 42 و 43 قانون مالیات ارزش افزوده، مصوب 1387 و ماده 17 قانون مالیات‌های مستقیم، بهای فروش انواع خودروهای تولید داخل و مجموع ارزش گمرکی و حقوق ورودی انواع خودروهای وارداتی که مبنای محاسبه مالیات و عوارض موضوع مواد ذکرشده و همچنین حق ثبت موضوع ماده 123 اصلاحی قانون ثبت قرار می‌گیرد به شرح جداول ارسال می‌شود.

1- بهای فروش مبنای محاسبه مالیات نقل و انتقالات خودروهای تولید داخل

2- مجموع ارزش گمرکی و حقوق ورودی مبنای محاسبه نقل و انقال خوردهای وارداتی

3- بهای فروش مبنای محاسبه مالیات و عوارض شماره‌گذاری و عوارض سالیانه خودروهای تولید داخل

4- مجموع ارزش گمرکی و حقوق ورودی مبنای محاسبه مالیات و عوارض شماره‌گذاری و عوارض سالیانه خودروهای وارداتی با رعایت نکات ذیل (جهت اجرا در سال 99 برای خودروهای تولید و مونتاژ داخل و سال 2020 میلادی برای خودروهای وارداتی) ارسال می‌شود.

الف) با توجه به تبصره یک ماده اصلاحی قانون ثبت، مبنای وصول حق ثبت در مورد انواع خودروهای سبک و سنگین اعم از سواری و غیرسواری تولید داخل یا وارداتی حسب مورد مأخذ محاسبه مالیات نقل و انتقال با درنظر گرفتن تقلیل مصرح در ماده 42 قانون مالیات بر ارزش افزوده خواهد بود.

ب) مالیات، عوارض و حق ثبت سایر انواع خودروهای خاص و خدماتی که لوازم و تجهیزاتی از قبیل جرثقیل، بالابر، بنکر و میکسر بر روی آنها نصب شده است، براساس بهای فروش و یا مجموع ارزش گمرکی و حقوق ورودی تعیین شده برای خودروهای مربوط با توجه به نوع، تیپ، مدل و شاسی آن از ردیف‌های مندرج در جداول مذکور قابل محاسبه و وصول خواهد بود.

ج) در اجرای تبصره 6 ماده 42 قانون ذکر شده، قیمت فروش انواع خودروهای تولید با مونتاژ داخل و مجموع ارزش گمرکی و حقوق ورودی انواع خودروهای وارداتی که حسب مورد، بعد از تاریخ مقرر در تبصره مذکور تولید و یا به کشور وارد می‌شوند، توسط دفتر فنی و مدیریت ریسک مالیاتی این سازمان اعلام می‌شود.

همچنین از آنجایی که ارزش و مدل سال اعلام شده در جدول 3 و 4 مربوط به مالیات و عوارض شماره‌گذاری انواع خودروهای سواری و وانت دوکابین مطابق ارزش مندرج در جدول یک و 2 مربوط به مالیات نقل و انتقال انواع خودرو بوده، مقتضی است برای اخذ مالیات و عوارض شماره‌گذاری خودروهایی که مدل سال آنها در جدول یک و 3 فاقد ارزش بوده، مراتب از دفتر مذکور استعلام شود

 

 width=

 

 width=

 

اخبار مرتبط

ساز و کار محاسبه مالیات انواع خودرو مشخص شد

ساز و کار محاسبه مالیات انواع خودرو مشخص شد

۱۷ آبان ۱۴۰۴
محل پرداخت عوارض و جریمه‌های خودروهای داخلی مشخص شد

محل پرداخت عوارض و جریمه‌های خودروهای داخلی مشخص شد

۱۷ آبان ۱۴۰۴
تاریخ و زمان قرعه کشی محصولات ایران خودرو مشخص شد

تاریخ و زمان قرعه کشی محصولات ایران خودرو مشخص شد

۲۱ شهریور ۱۴۰۵
لینگشی G202P شتابران خودرو؛ مشخصات و برد ۸۰۰ کیلومتری

لینگشی G202P شتابران خودرو؛ مشخصات و برد ۸۰۰ کیلومتری

۹ شهریور ۱۴۰۵
فراری CZ26؛ مشخصات ابرخودروی تک‌نسخه‌ای ۱۰۰۰ اسب‌بخاری

فراری CZ26؛ مشخصات ابرخودروی تک‌نسخه‌ای ۱۰۰۰ اسب‌بخاری

۳ شهریور ۱۴۰۵

نظرات درمورد مالیات و عوارض خودرو در سال ۹۹ مشخص شد(0 نظر)

دیدگاه

شما هم درباره این کالا دیدگاه ثبت کنید

ثبت دیدگاه به معنی موافقت با قوانین انتشار ماشین سه است.

هنوز دیدگاهی ثبت نشده است. اولین نفری باشید که دیدگاه می‌دهد!